فیلتر روغن | فیلتر هیدرولیک

انواع فیلتر روغن

فیلتر

فیلتر از مواد اولیه مانند ورق پانچ و یا توری استیل ، کاغذ ، سر و ته پرسی ، چسب ، فشار شکن ، تشکیل شده است ، فیلتر ها بر اساس کارای و اندازه و یا خروجی یا وردی طراحی می شود . در صنعت از موتور های مختلفی جهت را ه اندازی دستگاه ها و یا وسیله های احتراقی استده می شود ، موتور های صنعتی همیشه در دمای بالا

و شرایط سختی کار میکنند به همین دلیل ممکن است اجزاء موتور آسیب ببیند ، به همین دلیل موتور ها نیاز به روان کننده (کاهش اصطکاک ) و

خنک کننده نیز دارند تا علاوه بر رسوب زدایی از آسیب های اصطکاک جلوگیری کند .

نا خالصی ها و براده آهن به وجود آمده بر اثر سایش وقتی روغن در موتور جریان دارد جذب میشود و نیاز به جدا سازی دارد تا موتور و یا

پیستون ها و یا سلندرها دچار آسیب دیدگی نشوند .

به عبارتی دیگر فلیتر روغن جهت تصفیه روغن به کار می رود که این امر موجب طول عمر بیشتر موتور و پاک سازی خود روغن است ، البته

فیلتر روغن جزء اقلام مصرفی موتور محسوب شده و بعد از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعویض دارد .

تعویض نکردن به موقع فیلتر روغن چه آسیبهایی به موتور وارد می کند ؟؟؟

عدم تعویض به موقع فیلتر روغن باعث جرم گرفتن بخش الیافی فیلتر میشود که این امر موجب مسدود نمودن راه روغن شده و روغن به سختی از

فیلتر عبور میکند و کمتر به استوانه مرکزی می رسد و در نتیجه به پمپ روغن فشار آورده و باعث آسیب به آن می شود .

فیلتر روغن مناسب و استاندارد فیلتری است که عمل جدا سازی و پاک سازی را به خوبی انجام میدهد تا ذرات و آلودگی را از روغن جدا کند و

در مقابل پارگی مقاومت بالایی دارد ، متاسفانه در برخی از شرکت های تولید فیلتر از کاغد غیر استاندارد و مواد اولیه نامرقوب استفاده می شود

که این امر موجب بروز شکاف و یا  به عبارت خیلی ساده روغن تصفیه نشده به داخل موتور راه می یابد که موتور به دلیل عدم روغن کاری

خیلی سریع آسیب می بیند .

فلیتر هیدرولیک روغن

خطرات و عیوب فیلتر روغن غیر استاندارد :

چکیدن روغن از محل اتصال فیلتر، زنگ زدن پوشش محفظه، تحمل نکردن فشار و در نتیجه شکاف برداشتن فیلتر باعث خروج تدریجی و یا

سریع روغن از مسیر روغن کاری موتور می شود ، که در اثر فشار و اصطکاک زیاد، قطعات خودرو مستهلک و آسیب خواهند دید.

فیلتر روغن چگونه درست می شود ؟؟

فیلتر روغن از کاغذ چین خورده مرغوب  ، ورق پانچ شده گالوانیزه رنگی ، سر و ته آهنی رنگ شده ، فشار شکن ، توری استیل وو غیره ...

تشکیل شده که هر کدام از این اجزاء با بالاترین کیفت باید ساخته شود .

ورق پانچ در فیلتر

فیلتر هیدرولیک

فیلتر هیدرولیک وظیفه پاک سازی روغن و درست کارکردن سیستم هیدرولیک را دارد ، در سیستم هیدرولیک از شیرآلات زیادی استفاده می شود

که این شیرآلات نیاز به آب بندی دارد و برای آب بندی از اورینگ استفاده می شود ، کثیفی روغن و یا وجود ذرات آهن در سیستم هیدرولیک

باعث آسیب ، خوردگی ، پارگی اورینگ می شود که این امر باعث می شود روغن به سیستم نرسد ویا فرآیند فشار سازی کم یا متوقف می شود .

در خرید فیلتر هیدرولیک مسائل فنی بسیار مهم است و حتما جهت سفارش باید مورد توجه قرار بگیرد .

توری استیل در فیلتر

از همین رو تقسیم بندی صافی های هیدرولیک مبنی بر موارد فنی از جمله سطح فشار و یا موقیعت نصب است که به ۳ دسته کلی تقسیم می شود :
۱. فیلتر مکش : فیلتر مکش از ورود ذرات اضافی به داخل پمپ جلوگیری میکند و در ورودی پمپ نصب می شود .
۲. فیلتر فشار : نصب این فیلتر ها به صورت خطی می باشد و باد فیلتر فشار از تمیزی بالای برخوردار باشد

فشار شکن

۳. فیلتر برگشت :
وقتی میخواهیم روغن برگشتی که به مخزن هیدرولیک را صاف کنیم از این فیلتر استفاده میکنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
3 + 7 =
این سوال ساده را پاسخ دهید. مثلا 1+3 می شود 4